بازار علاالدین

بازار علاالدین

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نمایش ویدئوهای IGTV در تایم‌لاین – راهکار اینستاگرام برای جذب مخاطب

نمایش ویدئوهای IGTV در تایم‌لاین – راهکار اینستاگرام برای جذب مخاطب

اینستاگرام بالاخره این واقعیت را قبول کرده است که کاربران آنطور که باید جذب محتوایی که در IGTV هست، نمی‌شوند. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته است تا آن را به زور در معرض دید کاربران قرار دهد! یعنی ویدئوهای IGTV قرار است که در تایم‌لاین کاربران نمایش داده شوند.

قرار است که از روز پنج‌شنبه کاربران ویدئوهای IGTV را از افرادی که دنبال می‌کنند به طور مستقیم در فید اصلی مشاهده کنند. این ویدئوها مانند پست‌های معمولی نمایش داده می‌شوند اما تگی برای تمایز با آنها خواهند داشت. البته همانطور که گفته شد تنها ویدئوهای فالوئرهای خود را مشاهده خواهید کرد و خبری از سلبریتی‌ها و افراد دیگر در گوشه دیگر جهان نخواهد بود.

IGTV قابلیتی برای اشتراک ویدئوی بلند در اینستاگرام بود که سال گذشته معرفی شد. این شبکه اجتماعی قابلیت جدید خود را برای رقابت با یوتیوب معرفی کرد. آنها با جمع‌آوری افراد مشهور و سلبریتی‌ها برای شروع کار سعی کردند که توجهات زیادی را به خود جلب کنند. از همان زمان این قابلیت تقریباً  توسط همان دسته از افراد استفاده می‎شود.

ویدئوهای IGTV در قسمت بالای تایم‌لاین و از طریق یک کارد کوچک در سمت راست قابل دسترسی بود، طبیعتاً افراد زیادی مانند ما هرگز بر روی آن کلیک نمی‌کنند. به همین دلیل اینستاگرام تصمیم گرفت تا ویدئوهای IGTV را منو Explore با دیگر ویدئوها ترکیب کند تا شاید به این روش استقبال از آنها کمی بیشتر شود. حتی با این تغییر باز هم انگار کسی قصد تماشای آنها را نداشت. به همین دلیل اینستاگرام سرانجام تصمیم گرفت ویدئوهای IGTV را مستقیماً در تایم‌لاین ما قرار دهد. چرا که در این صورت ما چاره‌ای جز تماشای آنها نداریم. اما آیا این کار قانونی است؟ به‌نظر می‌رسد که هست.

سیاست عجیبی که اینستاگرام در پیش گرفته است

با تمامی این اوصاف این حرکت اینستاگرام بسیار عجیب است. IGTV به عنوان یک بخش جداگانه از ویدئوهای اصلی در برنامه برای اشتراک گذاشتن ویدئوهای طولانی‌تر ایجاد شده بود. حالا اگر قرار است آنها را هم در صفحه اصلی مشاهده کنیم، چرا اصلاً باید محدودیت ۱ دقیقه‌ای برای ویدئوها اعمال شود؟ یا اصلاً چرا محدودیت ۱۵ ثانیه ویدئو اینقدر سفت‌وسخت در بخش استوری اعمال شود؟

از همه مهم‌تر، وقتی مشخص است که از این ویژگی استقبالی نشده، چه اصراری برای تحمیل آن به کاربران است؟ مشکل این نبود که کاربران آن را پیدا نمی‌کردند، مشکل این بود که کاربران علاقه‌ای به استفاده از آن نداشتند. هنوز هم تنها مرجع رسمی اکثر کاربران جهان برای تماشای ویدئوهای طولانی یوتیوب است و باید قبول کنیم که یوتیوب در این زمینه بهترین است.

به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام تحت تأثیر کاربران زیاد خود، این باور را دارد که می‌تواند هر نوع ویژگی‌ای را در برنامه خود ایجاد کند و به این ترتیب تعداد کاربران خود را افزایش دهد. اما این باور مشخصاً صحیح نیست. اگر به عنوان مثال اینستاگرام فردا قابلیت رزرو تاکسی را به برنامه خود اضافه کند، باز هم مردم از آن استفاده نمی‌کنند، آنها همچنان ترجیح می‌دهند که برای درخواست تاکسی از اوبر استفاده کنند. همانطور که برای تماشای ویدئو از یوتیوب استفاده می‌کنند.

بهتر است اینستاگرام با اجبار کاربران به تماشای ویدئوهای IGTV قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار دهد که واقعاً آن را درخواست کرده‌اند، مانند نمایش تایم‌لاین براساس زمانبندی.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
54 views مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


تبلیغات متنی